Cookie- og privatlivspolitik

PRIVATLIVSPOLITIK FOR KUNDER, LEVERANDØRER OG SAMARBEJDSPARTNERE HOS SODEMANN UDSTILLINGSSYSTEMER A/S

Indledning
For os er ansvarlig omgang med personoplysninger vigtig for vores forret-ningsmål og omdømme. I denne Privatlivspolitik gøres der rede for, hvordan vi behandler personoplysninger for vores kunder, leverandører eller samarbejdspartnere.

Hvis du har spørgsmål til denne Privatlivspolitik eller til vores behandling af dine personoplysninger, kan du kontakte os her: sodemann@udstillingssystemer.dk

Indsamling og opbevaring af persondata om vores kunder m.v. 
Vi indsamler og opbevarer kun personoplysninger om vores kunder, leve-randører og samarbejdspartnere i forbindelse med en af de nedennævnte dispositioner:

Ved salg af vores produkter og ydelser, når den pågældende er kunde eller vores kundes kontaktperson.
Ved indkøb af produkter eller ydelser, når den pågældende er leveran-dør eller vores leverandørs kontaktperson. 
Ved opfyldelse af en anmodning om vores produkter eller ydelser, når anmodningen er fremsat af den pågældende eller det firma, hvor den pågældende er kontaktperson. 
Til administration af vores relation til den pågældende eller til det firma hvor den pågældende er kontaktperson.
Til opfyldelse af eventuelle lovkrav.

Brug af personoplysninger om vores kunder m.v.
Vi bruger udelukkende de indsamlede personoplysninger om vores kun-der, leverandører og samarbejdspartnere som led i driften af vores virk-somhed og til de formål, der er anført nedenfor.  

(i) Til kundeadministration, hvilket omfatter oprettelse og administration af kundeforhold, hvor den pågældende er kunde hos os eller kontakt-person hos en kunde, herunder opretholdelse af vores kunderegistrer, kreditvurderinger, fakturering, inkasso, markedsføring, statistik mv.

(ii) Til administration af leverandør- og/eller samarbejdsforhold, hvor den pågældende er leverandør eller samarbejdspartner eller er kontaktper-son hos en leverandør eller en samarbejdspartner, som vi arbejder sammen med,  herunder opretholdelse af vores CRM-register med in-formation om vores kontaktpersoner hos vores leverandører og samar-bejdspartnere.

(iii) Når det er nødvendigt for at overholde love og regler, som vi er under-lagt i forbindelse med driften af virksomheden.
 
Vi bestræber os på at sikre, at alle personoplysninger, vi behandler, er kor-rekte og opdaterede. Vi beder dig derfor om altid at underrette os om even-tuelle ændringer i dine personlige forhold (fx ændring af adresse eller beta-lingsoplysninger), således at vi kan sikre, at dine personoplysninger er op-daterede. 

Juridisk grundlag for behandling af dine personoplysninger
Vi behandler som udgangspunkt personoplysningerne om vores kunder, le-verandører og samarbejdspartnere på grundlag af Databeskyttelsesforordnin-gen (GDPR) art 6, stk. 1, litra b, c og f , der giver os ret til at behandle per-sonoplysninger, når det er nødvendigt for indgåelse eller opfyldelse af vores kontrakter, vores retslige forpligtelser eller af hensyn til vores legitime inte-resser, dvs. de formål, der er beskrevet ovenfor. Der kan desuden være situa-tioner, hvor vi behandler personoplysningerne af hensyn til tredjemands legi-time interesser, medmindre hensynet til den pågældendes interesser vejer tungere.

Deling af personoplysningerne
Vi kan videregive og/eller overlade personoplysninger til andre leverandører og/eller serviceudbydere i forbindelse med den almindelige drift af vores forretning, fx til brug for administration af vores IT-systemer, analyseopga-ver, markedsføringsopgaver, inkasso, kreditvurdering mv. 

Vi videregiver ikke personoplysninger, medmindre dette er nødvendigt for at kunne udføre vores virksomhed eller opfylde den pågældendes behov. 

Vi overfører ikke personoplysninger til lande uden for EU/EØS.

Dataintegritet og -sikkerhed
Personoplysninger opbevares ikke længere end nødvendigt for at opfylde det formål, hvortil de er indsamlet, medmindre opbevaringen er nødvendig for at opfylde nationale lovkrav. Det er Sodemann Udstillingssystemer A/S politik at beskytte personoplysninger ved at træffe tilstrækkelige tekniske og organi-satoriske sikkerhedsforanstaltninger. Når der ikke længere er behov for per-sonoplysningerne, vil vi sikre, at de slettes på en sikkerhedsmæssigt forsvar-lig måde.

Dine rettigheder
Du har efter databeskyttelseslovgivningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af dine personoplysninger. Det gælder blandt andet ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig m.v., ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet samt ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræf-fer.

Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk. Hvis du ønsker at gøre én eller flere af dine rettigheder gældende, bedes du kontak-te:
sodemann@udstillingssystemer.dk

Din anmodning vil blive behandlet i overensstemmelse med den til enhver tid gældende databeskyttelseslovgivning.

Klage over vores behandling af dine personoplysninger kan ske til:

Datatilsynet
Borgergade 28, 5. sal
1300 København K
E-mail: dt@datatilsynet.

Opdateringer
Sodemann Udstillingssystemer A/S evaluerer og opdaterer løbende denne Privatlivspolitik. 

cards